Chatbot Reizen & Recreatie

De laatste decennia maakt de wereld een grote technologische ontwikkeling door. Er wordt steeds meer gedigitaliseerd en het fysieke onderlinge contact komt daardoor ook steeds meer te vervallen. Zo ook in de branche van Reizen & Recreatie. De traditionele reisbureaus verdwijnen steeds meer uit het straatbeeld en maken plaats voor de onlinewebsites, waar deze branche hun klanten al zoveel mogelijk willen informeren en helpen. Met de komst van deze online reisbureaus kan een bezoek aan een fysiek reisbureau overbodig worden, het zoeken en boeken kan namelijk gemakkelijk online. Om deze redenen zou het voor deze branche zeer nuttig kunnen zijn om een overzichtelijke hulptool te creëren voor de gebruikers van de site. Een chatbot is hiervoor de perfecte oplossing.   

Wat is een chatbot?   

Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner die als widget op de website geplaatst kan worden. De persoon die de site bezoekt krijgt in dit geval een icoon te zien waar de vraag getypt kan worden. Wanneer de vraag is gesteld, gaat de chatbot opzoek naar overeenkomende woorden uit de kennisbank. Hierdoor zal de gebruiker binnen no-time een antwoord krijgen. De chatbot zal worden voorgeprogrammeerd door chatspecialisten. Dit zorgt ervoor dat de chatbot zoveel mogelijk antwoord kan geven op de vragen van de gebruiker en diegene zo verder geholpen kan worden.   

Waarom helpt dit bij Reizen & Recratie? 

Wat net al naar voren kwam, is dat ook in de branche een grote verschuiving plaatsvindt van offline naar online. Dit biedt voor deze sector mooie kansen, zij kunnen namelijk middels de chatbot sneller voldoen aan de vraag van de consument. Daarnaast levert de chatbot ook gemak op voor de consument. Zij kunnen namelijk op een makkelijke manier een vraag stellen, waar zij ook buiten kantooruren antwoord op krijgen. Een chatbot zal namelijk, in tegenstelling tot de reguliere klantenservice, altijd beschikbaar zijn voor hulp en vragen. Het zal ervoor zorgen dat klanttevredenheid toeneemt. Doordat zij op de juiste manier worden opgesteld, zijn zij in staat menselijk taalgebruik en de context ervan te begrijpen. Al met al biedt een chatbox voordelen voor zowel de klant als de verkoper.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *