Wat zijn DRIP campagnes

Simpel gezegd, DRIP campagnes zijn een reeks e-mails die volgens een schema worden verzonden. Ze worden ook wel geautomatiseerde e-mailcampagnes, levenscyclus-e-mails en autoresponders genoemd. Hoe je het ook noemt, het betekent allemaal hetzelfde: je maakt een “pakket e-mails” die op strategische momenten worden verzonden om een specifiek doel te bereiken.

U kunt bijvoorbeeld een infuuscampagne opzetten die nieuwe contacten koestert. De eerste e-mail, die volgens de planning binnen enkele uren nadat de contactpersoon zich heeft aangemeld voor uw e-maillijst, zal aankomen, is een welkomstmail. De tweede e-mail is gepland voor een dag later en toont de voordelen van uw handtekeningservice. De derde e-mail, die alleen wordt verzonden naar degenen die de tweede e-mail hebben geopend, biedt een promotionele deal voor uw service.

DRIP campagnes draaien op automatisering. U maakt de e-mails van tevoren aan en gebruikt vervolgens een geautomatiseerd systeem om ze te verzenden wanneer u maar wilt.

Voorbeeld van een DRIP campagne


Een groeiend aantal bedrijven betrekt hun klanten bij hun klanten via infuuscampagnes die minicursussen zijn. Bijvoorbeeld een cursus van zes weken over het vergroten van je Instagram-publiek, of een Italiaanse kookles van drie weken.

Deze gepersonaliseerde cursussen stellen uw product of dienst voor aan zeer betrokken klanten. Zoals u weet, is personalisatie de sleutel. Gepersonaliseerde e-mails leveren zes keer hogere transactietarieven op, dus het verzenden van op maat gemaakte inhoud zoals deze kan een enorme aanwinst zijn voor uw bedrijf.

Ter inspiratie


Aspecten om ter inspiratie te gebruiken:

Verteerbare informatie

Elke klas moet “hapklare” informatie verstrekken. Onthoud dat het een e-mail is, dus u wilt niet overboord gaan met de tekst. Geef net genoeg om één les te voltooien.

Creëer een look

Zorg ervoor dat elke e-mail in de serie er hetzelfde uitziet. Gebruik een kleurenschema dat uw merk vertegenwoordigt en zorg ervoor dat uw bedrijfsnaam en logo aanwezig zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *